Bu Blogda Ara

Yükleniyor...

25 Haziran 2015 Perşembe

           Herkese merhaba , aslında bu bir makale değil spontane gelişen bir iç dökme (gibi hazırlanmış bir metindir.)gibidir..
          Genellikle başladığım projelerden stratejimden ve ar-ge sine başladığım veya çalıştığım konulardan pek bahsetmem ama bu sefer bir farklılık yaratmak istemekteyim.Öncelikle gömülü sistem veya pic mcu lar ile çıktığımız yola geçtiğimiz 3 yıl içinde 3 sıçramadan bahsetmek isterim.
          bunlardan ilki ; Firma stratejisi ve gelecek için karakteristik iş iş planı ( hammallıktan özgünleşmeye...)
          ikincisi           ;  Kaynak yaratma
          Üçüncüsü      ; Atılım ,eyleme geçme ve yapılacak stratejide gerekli olan yazılım dillerinde gelişme, proje geliştirme ve pazar araştırmalarıyla birlikte sektöre karar verme aşaması,sektördeki lider ürünler üzerine inceleme ve başlangıç stratejisi oldu.
         Şu anda gelinen noktada bu kararların tamamı verilmiş olsa da bazen öyle projeler geliyor ki insanın
-ya, öne bunu alalım. demesi çok mantıklıymış gibi geliyor. Ama hayır verilen kararlardan vazgeçmeden bazı eklentiler yaparak kendiliğinden gelişerek gidiyor. Aslında fazla anlatamıyorum ama kısaca böyle güzel olan şey ise öyle veya böyle bi şekilde zamanı geldiğinde herkesin otomatik olarak bu konuda ilerlemem için geriye çekilmesi.Otomatik olarak çok zamanım olmaya başladı tabi bunda ayağımın 6 yerinden kırılması da oldukça büyük bir etkisi oldu. Ama ne yalan söyleyeyim ben zaten bu tarafa doğru devam ederken beklenmedik şekilde hızlanmamı sağladı.Tabii bu arada dost düşman tekrar belli oldu. Ama en büyük etmenlerden biri kısıtlı internetin olması, yanlızlaşarak kendime dönmem, hayatımın beş buçuk ay bir kanepeye bağlı olması, değişen hayat kalitem, Benim başıma gelmeyeceğini bilmeme rağmen Hayatımın geri dönülmez şekilde başka insanlara bağlı kalarak yaşama korkusu ve bu hissin binlerce hatta milyonlarca insanda gerçek yaşam standardı haline geldiğini anlamam oldu. Yürümeye yeni başlamama rağmen ayağa kalkar kalkmaz hemen eski halime geleceğim derken ,az kaldı diğer ayağımda da aynı şekilde kaza ile kırıyordum.Nasıl korktum neler hissettim anlatamam .Neyse canınızı fazla sıkmayayım.Ama eşim en büyük destekçim oldu dersem yalan söylemiş olmam.Hatta özellikle belirtmek isterim ki beni ne kadar sevdiğini, hayatlarımızın ne kadar birbirine bağlandığını ve bana ne kadar değer verdiğini bir kez daha anlamış oldum.( Artık motorsiklet hayali kurmuyorum :)) )

           işlere başlamadan önce beni dışarıdan gözlemleyerek beni yorumları ile ve günlük hayatımızda sürekli çınlayan şaka ile karışık "-kendini klonla" demesi ,üzerine yaptığım işlerin her bir parçasını  başka arkadaşlarla birlikte yapmaya karar vermem oldu. yani ;
mekanik çizim
android yazılımlar
pc yazılımları
gömülü sistemler
proje yönetimi
pazarlama 
muhasebe 
satınalma

gibi .Bu arada kullandığım cihazların artık yetmediğini fark ettim. Satın alma veya kendim yapmak ile ilgili fikirler ve planlanlamalar geliştirdim.Ayrıca bunları takvimlendirdim. Ayrıca birlikte çalışacağım insanları nasıl bulacağım ile ilgili fikirler geliştirip görüşmeler yaptım.Ama bazen sürpriz oldu.

           Peki, başarabilecek miyiz ? yani aslında demek istediğim proje yönetimini ve tüm ar-ge ve imalat süreçlerini vede işletme becerimizi aynı anda takvim doğrultusunda gerçekleştirebilecek miyiz acaba ?
karakteristik bazı hatalara düşmeden
           Mesela ; yeteri kadar pazar araştırması yapabilecek miyiz ?
                         yeteri kadar etkili reklam yapabilecek miyiz ?
                        yeteri kadar etkili ve gerekli satışları yapabilecek miyiz ?
diye devam edip giderken tekno işletmelerde başa baş noktası, Sürdürebilirlik ve kalite. pazarın rekabetçi ve öncü firmaları arasına girip onları hiç beklemedikleri yerden yakalayıp geçebilecek miyiz alternatiflerimizden ne kadar ucuz ve ne kadar kaliteliyiz vede teknolojik olarak ne kadar önündeyiz ?
Derken... partner ve personel seçmenin ne kadar önemli olduğunu fark ettim. Yaratıcı düşünce, beceri, planlı çalışma, sorgulayan beyinler vedeeee tabi ki zeka.
            O kadar önemli ki hemen kendini belli ediyor kendi farkını yaratıyor.Kurumsal firmalarda olmayan bireysellik ve insiyatif kullanma becerisi hemen fark ediliyor.
            Ben hep büyük makineler yapmak istemiştim vede yapmıştım. Son 5 yıldır eşimi dinliyorum :) beni hep daha küçük ürünlere doğru sürüklerken, hiç şikayet etmedim.
            Aslında hep söylenen ama hiç yapamadığım işlere doğru yeni bir boyut kazandık böylece iş daha tasarım aşamasında veya fikir aşamasında paraya dönüşmeye başladı. Aslında bu hemen olmadı 2 yıl önce denemiştim reklam mecrası,ürün,teknoloji,firmalar her şey yanlıştı. Dönüşümleri güç oluyordu. Fakat şimdi yavaş uzun soluklu ve hızlı tarif etmesi güç.Ama bildiğim bir şey varsa o da artık günde 20 saat çalışmıyor olmam. Tabii hala geceleri uyuyamıyorum.İste başlangıç için yaptıklarım yaşadıklarım.
           İnsanlar hep aynı, sürekli akıllanıp kendini yeniliyor işte....
           peki nerden başlayayım  ? derseniz tek cevap bir yerden başlayın yani en başından sadece bir led ile başlıyor derken tft ekranlanlar pc andoid falan devam ediyor işte... burada en önemlisi günde kaç saat çalışıyorsun ve ne kadar istiyorsun sorusunun cevabı sana 10 sene sonra nerede olacağını söyleyecek.
           peki ne olacak ? sen belirleyeceksin sen ne istersen
           peki ne kadar kazanacağım ? başlangıçta hiç . Satabileceğin kadar öğren önce
          tasarım mı imalat mı sermayem de var ? sen bilirsin ..
          zamanı doğru değerlendir. Havya ısınırken sigara yak ama bu arda programa eklenmesi gereken alt programı yazıver gitsin
          işletme,muhasebe öğren
         

Şu an ezan okunuyor şimdilik bu kadar.. Benim için yeni gün başladı arkadaşlar görüşmek üzere....
yakında yeni yazılarım da olacak.
     hoşçakalın
             
         
       

29 Kasım 2013 Cuma








solaryum cihazı yaptık 28-11-2013 te proje sonlanmış ve ar-ge süreci sona erdi şu an imalatı yapılmaktadır.
birçok özelliği var ilgilenenlerin 0 212 696 13 00 numaralı telefondan bilgi almaları rica olunur.               King's mekatro
bulent kugu

14 Ağustos 2013 Çarşamba

6 Temmuz 2013 Cumartesi

imalat takip panosu

haftanın 7 gününü takip edebilen haftalık hedef günlük hedef ve 1 günü 5 dilime bölebilme "ayrı ayrı"


http://youtu.be/aiNPp7A78MM